vrijdag 29 juli 2011

Classic Beatz : S.o.s. band en Funky 4 plus 1

S.o.s. Band - Tell me if you still care

The S.o.s. band is een van de succesvolle soul en funk formaties uit de jaren 80. Dit is niet zo verwonderlijk, want een deel van hun platen werden geproduceerd door Jimmy Jam en Terry Lewis, die uit de stal van Prince komen. The sos band beïnvloedt veel eigentijdse artiesten, zoals bijvoorbeeld Onra en Dâm-funk. Je kent ze waarschijnlijk wel van de nummers Just be good to me en Tell me if you still care.

Luister hieronder naar Tell me if you still care van de S.o.s. Band !


S.O.S. BAND - TELL ME IF YOU STILL CARE







Funky 4 puls 1 - That's the joint

Een leuke hiphop klassieker is That's the joint van Funky 4 plus 1. Het nummer is niet zo bekend geworden, maar hij swingt nog steeeds. Ook uit de jaren 80 afkomstig. Het is uitgebracht op het vermaarde Sugar Hill label, dat al sinds 1978 haar best doet de hiphop groot te maken.

Luister naar de Funky 4 plus 1

FUNKY 4 PLUS 1 - THAT'S THE JOINT